Jdi na obsah Jdi na menu
 


Renovace a přestavba PS 8

 

 

SDH LOUČNÁ HORA

 

 

RENOVACE, OPRAVA A PŘESTAVBA PS 8

 

 

dsc_0181.jpg

 

 

Koncem roku 2011 započalo SDH v Loučné Hoře renovaci a opravu své požární stříkačky (PS 8). Cíl byl jasný. Opravit stříkačku tak, aby byla schopná správně a výkonně fungovat, ale také reprezentovat vzhledem. K tomuto účelu byly za peníze sboru zakoupeny dvě další PS 8.

 

Díky píli při hledání a výhodné koupi se nám naskytla možnost zkompletovat a zprovoznit 2 plně funkční, zásahu a závodu schopné PS 8. Rozhodli jsme se tedy, že jednu stříkačku ponecháme v originálním stavu včetně barvy a druhou si předěláme k obrazu svému. Nakonec bude mít jen nový lak a drobné úpravy na vzhledu. Prostě originál v novém kabátu.

 

Postup renovace

Oprava započala rozebráním a důkladnou rozborkou všech tří strojů. (Viz foto 1.)

 

1.jpg

Obr. 1

 

 

Byly vybrány nejlepší díly a díly nejméně poškozené, jak mechanických částí, tak části vizuálních-laku. Díly byly roztříděny na součásti, které budou součástí závodní a součásti, které budou na originální-záložní PS 8. Z důvodu nízkých teplot a dalších nepříznivých vlivů pro lakování jsme začali nejprve s opravou a kompletací záložní PS 8. Díl po dílu byl pečlivě ručně čištěný pomocí zubních kartáčků a benzínu. (Jak díly vypadaly je vidět na fotografiích 1-4).

                                        Obr.2

2.jpg

                                                                                         Obr.3

3.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Obr. 4

4.jpg

                        

 

 

Drobné ,,boláky´´ byly svépomocí opraveny, posuvné otočné části důkladně promazány. Důležité plochy (na hlavě a válcích) byly proměřeny, zda nejsou pokroucené atp.

 

Jelikož jsme malé SDH, museli jsme vypustit úplnou renovaci, která by obsahovala i výbrusy válců a nové písty.

 

Pomohli jsme si proto svépomocí. Jemným brusným plátnem jsme zatáhli ostré hrany a podobné poškození na pístech. Opravili jsme drážky pro kroužky sražením,atd.  Práce to byla zdlouhavá a únavná, ale vyplatila se (viz foto 5- 9). Písty se podařilo zachránit a po nasazení nových kroužků se komprese jeví jak u téměř nového stroje.

                                        Obr. 5

5.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                               Obr. 6

6.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    Obr. 7

7.jpg

 

Vyměněna byla i veškerá těsnění. Některé dle originálu vystříhány ze stejných materiálů, jiné po dlouhém hledání koupené nové. S výměnou těsnění jsme vyměnili i většinu šroubů a matek.

                                     Obr. 8

 

8.jpg

                                                                                        Obr. 9

9.jpg

 

Z počátku jsme se báli použít dnes běžně prodávané pozinkované, ale konečný výsledek nás mile překvapil (viz foto 10-17).

                                                              Obr. 10

10.jpg

Nový spojovací materiál krásně kontrastuje se starým originálním lakem a stroji tak dodává krásný lesk a znovu vyšlou slávu tohoto starého, ale stále bez problémů funkčního, spolehlivého a krásného stroje.

                                    Obr. 11

11.jpg

 

                                                                                   Obr. 12

12.jpg

 

To však jsou jen moje slova, tak posuďte sami a v naší anketě vyjádřete svůj názor.

                              Obr. 13

 

13.jpg

                                                                   Obr. 14

14.jpg

                 Obr. 15 

15.jpg

 

 

                                                                           Obr. 16

16.jpg

                                                                              Obr. 17

17.jpg

 

Brzy na viděnou při renovaci a úpravě závodní PS 8.

Autor článku: Gráf Petr - zástupce velitele,strojník